اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

یادداشت| تکرار ناکامی منافقین، ازحوادث آبان تا فراخوان پنجم دی

در میان گروه های معارض و برانداز خارج نشین، منافقین بیشتر از دیگر گروه ها در ماه های اخیر تلاش کردند تا بلکه به زعم خود در تضعیف نظام ایران به اربابان آمریکایی خود، خوش خدمتی کرده باشند، اما همچنان در مسیر ناکامی قرار دارند.

یادداشت| تکرار ناکامی منافقین، ازحوادث آبان تا فراخوان پنجم دی

خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ مهرداد سیناپور: آبانماه امسال بود که در برخی از شهرهای ایران شاهد اعتراضات مردمی در خصوص تصمیم اتخاذ شده از سوی سران قوا برای اصلاح و افزایش قیمت بنزین بودیم که به حق موجبات نگرانی مردم را از افزایش احتمالی دیگر خدمات و کالاها، متعاقب افزایش قیمت بنزین، فراهم آورد.

برخی معتقدند نحوه اطلاع رسانی تصمیم جلسه سران قوا می توانست صورت دیگری داشته باشد، به نحوی که پیش از اعلام این تصمیم دغدغه افکار عمومی در خصوص افزایش قیمت دیگر کالاها و خدمات در کشور برطرف می شد اما متاسفانه با بی تدبیری برخی از مسئولان این امر اتفاق نیفتاد و شرایطی در کشور به وجود آمد که هزینه های بسیاری را ناخواسته تحمیل کرد.

در این میان با گسترده شدن اعتراضات مردمی در برخی از مناطق کشور فرصت طلبان و اغتشاش گران کنترل اعتراضات مسالمت آمیز مردمی را به دست گرفتند و مسیر مطالبات به حق مردم را که ناشی از دغدغه و نگرانی آنها نسبت به افزایش قیمت دیگر کالاها و خدمات در کشور بود به بیراهه کشاندند.

آشوبگران با اقدامات هنجارشکنانه و تخریب اموال دولتی (بانک ها، مصلی، بیمارستان ها، کتابخانه ها و..) فضای متشنج، ناآرام و ملتهبی را در جامعه به وجود آوردند و هزینه های زیاد مالی و جانی روی دست کشور گذاشت.

 از طرف دیگر آشوبگران که پیاده نظام و فریب خورده برخی خارج نشینان و معاندین نظام به حساب می آمدند، با طرح شعارهایی قصد و نیت واقعی اربابان خارج نشین خود مبنی بر رویای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند.

از ابتدای ناآرامی‌ها و اغتشاشات آبان ماه، رهبران گروه های معاند و معارض نظام با همراهی رسانه های فارسی زبان از جمله شبکه های من و تو، ایران اینترنشنال، بی بی سی فارسی و برخی دیگر، با شتابزدگی در حمایت از آشوبگران موضع گیری کردند، چرا که به خیال خام خود فرصت مناسبی در جهت عقده گشایی نسبت به ملت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران برای آنها فراهم شده است.

با توجه به سابقه و کارنامه سیاه گروه تروریستی منافقین که تا کنون معترف به قتل ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولین ایرانی هستند و از طرفی ذوق زدگی آنها از به وجود آمدن شرایط ملتهب و متشنج در ایران، همچنین اعترافات آشوبگران بازداشت شده آبان ماه مبنی بر وابستگی آنها به گروهک تروریستی منافقین، می توان با صراحت بیان کرد که در حوادث اخیر، منافقین همچون دیگر اتفاقات مشابه از جمله در دی ماه ۹۶ و فتنه ۸۸ و پیش از آن، تلاش های مذبوحانه ای را در جهت آنچه که آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران میخوانند، انجام دادند.

از بیانیه مریم رجوی در حمایت از آشوبگران و تشویق آنها به تداوم اقدامات تخریبی و ایجاد ناامنی در کشور گرفته تا شیوه و عملکرد عده ای قلیل آشوبگر سازمان یافته همگی دلالت بر نقش این گروه تروریستی در ناآرامی های اخیر و کشور دارد.

شیوه و عملکرد اغتشاشگران در حوادث آبان ماه بدین صورت بود که آنها با صورت های پوشانده با ماسک و همراه داشتن سلاح های سرد و گرم، مردم عادی را در اعتراضات هدف قرار دادند تا با اجرای سناریوی تکراری کشته سازی، فضای تشنج و ناامنی را در جامعه ایجاد و متعاقب آن، خوراک لازم رسانه‌های معاند را در جهت فشار روانی و تبلیغاتی علیه نظام فراهم آورند و به زعم خود مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهند.

مبارزه مسلحانه آشوبگران با نیروهای انتظامی و امنیتی، اجرای سناریو کشته سازی از میان مردم و معترضین، مسدود کردن معابر و برخی خیابان ها و بزرگراه های تهران و دیگر شهرها، حجم و گستردگی تخریب های صورت گرفته و آتش زدن های هدفمند اموال دولتی، حکایت از سازماندهی و آموزش قبلی آشوبگران برای اقداماتی از این دست در چنین روزهایی دارد که در جهت تایید این مهم، اعتراف عوامل دستگیر شده و همچنین برخی از خارج نشینان وجود دارد.

اما، این پایان ماجرا نبود، دشمنان و بدخواهان ایران که فرصت آبان را از دست رفته دیدند، تلاش مجددی را برای 16 آذرماه به مناسبت روز دانشجو به کار بستند که بی نتیجه ماند و در نهایت امید و آرزوی خود را در فراخوان 5 دی ماه خلاصه کردند.

گروه های معارض نظام با حمایت رسانه های غربی و منطقه ای تبلیغات وسیعی را در قالب فراخوان برای حضور حداکثری در خیابان ها به بهانه چهلمین روز کشته شدگان حوادث آبانماه به راه انداختند، اما آنچه اتفاق این بود که به جز اندکی شلوغی در بهشت سکینه (قبرستان واقع در کرج) موضوع خاصی در هیچ کجای کشور دیده نشد.

فتنه گران خارج نشین، گروه های معاند و به ویژه منافقین که با استفاده از تجارب عملیات ها و اقدامات خرابکارانه خود، نتوانسته بودند به آنچه که مد نظر دارند دست یابند، علی رغم امید فروانی که به اغتشاشات و ناآرامی های آبان بسته بودند، نتیجه ای کسب نکردند و با خالی دیدن دست خود، حضور گسترده و پُررنگ نیروهای امنیتی در سطح شهرها را عاملی جهت فشار رسانه ای بر ایران یافتند و آن را علت ناکامی خود در آخرین تلاش ناکامشان معرفی کردند.

در میان گروه های معارض و برانداز خارج نشین، منافقین بیشتر از دیگر گروه ها در ماه های اخیر تلاش کردند تا بلکه به زعم خود در تضعیف نظام ایران به اربابان آمریکایی خود خوش خدمتی کرده باشند. آنها در فضای مجازی جهت گسترش ناامنی و ایجاد تشویش و تنش از هیچ اقدامی فروگذار نکردند که با اقدام هوشمندانه مسئولان مرتبط در قطع نت موجبات ناکامی آنها فراهم آمد.

در پایان باید بر این نکته تاکید کرد که، آنچه که امروز بر دوست و دشمن آشکار شد این بود که بار دیگر نظام جمهوری اسلامی ایران توانست دشمنان خود چه در قالب گروه‌های معارض و معاند و از جمله منافقین و چه حامیان غربی آنها و در رأس آنها دولت آمریکا را در نبرد امنیتی و رسانه ای شکست دهد، اما با توجه به عمق کینه ورزی و استمرار توطئه های مختلف طرف مقابل که با طراحی های پیچیده ای هم همراه است، هوشیاری بیشتری را به خرج داد تا همچنان روند ناکامی های دشمنان در قبال ملت ایران تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول